giovedì 15 marzo 2018

Maturità Classica

SA TORRADA A SU STUDIU
De su studiu sa zente mi domandada
si est'ora e' dd' arramissi a leva noa,
su scipiori intisu si tramandada
ma dd'ozo impreziosiri incoa.

Est su studiu ki cumandada
e si donada arrikkida
de conoxentia issi ispantada
depid'essi arrimmissida.

Su studiu ki donada dobidori
est'impressiu de innaxida sapientia
ki s'acciungidi a s'anima in scipiori,
fortitia de dorus de cuxentia

Non poto trasferire in limba volgarida
a sos fizos ki dimandat in s'onori
sa sapientia ki m'at donau sa vida
cun limba imbustitia de scipiori.

is poetas de antigoria fama
de grecos e romanos conoscidus
in s'intrannia e' fulanu poni brama
pro conosciri dillus e santidus.

Po su disizu meu sighiri
parto dae iscrondas nuraxidas,
is arutas e' Platoni da sighiri
a Matera de is perdas nodixidas

Pro donare maduru sinnu
a s'esistentia mea marrida,
a is humanae littarae m'inginnu
dilemmas de s'homini in primida

Religionis e moralia gutturada,
justitia cun bisurida mosta,
cun sinsu de sa vida trumentada
sa vida de trasmissiri e fines nosta

Scintiddas de rosigau lugori
po mellus resistiri a su naufragiu
dae is assolutus cun dolori
M'est beniu mancu su coraggiu

De res cogitas tennere in su pranu
dae res extensa differentia ponnere
su peritu de ballori in manu
sa matessi conoxentia intennere

Dae terra de Sardigna
Cun Gramsci e Deledda lugoridus
in calli prus manera digna
po s'inghizzu passus culturidus

IL RITORNO ALLO STUDIO
La gente mi chiede sempre
di lasciare lo studio ai giovani
e tramandare le cose studiate
ma io le voglio impreziosire prima

E' con lo studio al comando
che si arricchisce la vita
e stupisce con la conoscenza
Che poi viene tramandata

lo studio fornito dalla passione
è connaturato da un'innata sapienza
che fortifica l'anima e la mente
con doni di gioiosa consapevolezza.

Non posso trasferire con la mia lingua volgare
ai figli che mi chiedono con onore
la sapienza che ho acquisito in vita
Col linguaggio dei padri della cultura

I poeti di antica fama
noti nel periodo greco e latino
mettono nell'intimità di ognuno
il desiderio di conoscere i loro versi e sentimenti

Per seguire il mio desiderio
sono partito dalle gronde nuragiche,
sono passato dalle caverne di Platone
fino alle pietre note di Matera.

Per dare un senso più maturo
alla mia magra esistenza
mi sono avvicinato alle humanae litterae
affrontando i problemi fondamentali dell'uomo

mi riferisco alla religione e alla morale,
alla giustizia e all'estetica,
al senso della vita, al dolore,
alla vita da trasmettere e alla morte.

Ho cercato di strappare scintille di luce
per meglio resistere al naufragio
di tutti gli assoluti, dolorosamente,
ma il coraggio mi è venuto meno

Ho tentato di capire la distinzione
tra res cogitas e res extensa
fra il piano del giudizio di valore
e quello della conoscenza.

Dalla terra della Sardegna
con Gramsci e Deledda illuminati
con quale maniera più degna potrei

incominciare i miei passi nella cultura. 

Nessun commento:

Posta un commento